top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תAsaf Shoval

קו זמן חלופי 1971 \ wikipedia infoboxes \ יישובים

עודכן: 8 באוג׳ 2023

(מאת אסף שובל)


קיבוץ רמת קתרינה































מושב אהוד (על שם תת-אלוף אהוד ברק)





































קיבוץ ברקים (על שם תת-אלוף אהוד ברק)


































מושב תרשיש



























מושב מתן



























העיר ימית































אל-עריש, בירת הרפובליקה הפלסטינית בקו הזמן החלופי. הרפובליקה הפלסטינית הוקמה בשנת 1984 והיא הריבון על מרבית רצועת עזה ועל שטח נרחב בצפון ומערב חצי האי סיני.











































השינויים המבניים בכלכלה הסובייטית בתחילת שנות השמונים של קו הזמן החלופי (שמכונים בקיצור - "הרפורמציה") מצליחים למנוע את התפרקות ברית המועצות והיא נשארת מעצמה מובילה גם במאה ה-21. ללא המשבר הדמוגרפי החמור של קו הזמן שלנו, הערים ברחבי רוסיה משגשגות יחסית. דוגמה טובה לעיר כזו היא וורונז', שנמצאת 500 ק"מ דרומית למוסקבה. בקו הזמן החלופי היא מתבססת כמרכז עולמי לתעשיות המזון והפלסטיקה ומהווה יעד אטרקטיבי למהגרים, בעיקר מסין וממדינות איראן לשעבר.





































"תוכנית החמולות" ביוזמתו של משה דיין, הייתה אחת מתוכניות התמריץ של ממשלת ישראל בקו הזמן החלופי לעידוד הגירתם של ערבי יהודה ושומרון לטריטוריות הפלסטיניות במערב סיני. בניגוד לתמריצי הגירה שניתנו למשפחות בודדות, תוכנית החמולות איפשרה לחמולות שלמות משטחי יהודה ושומרון לקבל שטח אדמה במערב סיני ובו תשתיות להקמת יישוב גדול שיישא את שם החמולה. שטחי האדמה הגדולים שניתנו בידי ממשלת ישראל (500 קמ"ר במקרה של חמולת קוואסמה מחברון) ואי הסדרת הסמכויות בשטח על ידי ישראל והפלסטינים בהמשך, גרמו לסידרה ארוכה של עימותים בין החמולות לבין הרפובליקה הפלסטינית שנמשכו החל משנות התשעים החלופיות.


300 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
Post: Blog2_Post
bottom of page