top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תAsaf Shoval

קו זמן חלופי 1971 \ דגלים

עודכן: 26 ביוני 2023

(מאת אסף שובל)



דגל סלובקרו (Slovkro). מדינה שהתפצלה בראשית שנות האלפיים מיוגוסלביה של קו הזמן החלופי ומורכבת מהרפובליקות של קרואטיה וסלובניה.


דגל המנדט האמריקאי-סובייטי על אזור תעלת סואץ (2005-1982).


דגל הרפובליקה של סואץ. מדינה שקמה על אזור תעלת סואץ עם סיום המנדט האמריקאי-סובייטי בשנת 2005.


אחת ההצעות שהועלו (אך לא התקבלו) לדגל הרפובליקה של סואץ עם סיום המנדט האמריקאי-סובייטי בשנת 2005.


דגל תנועת המחאה "כחול-שחור".


דגל תנועת המחאה "זע"ם".


דגל "הקשת". "הקשת" היא תנועת מחאה שקמה בישראל באמצע שנות השמונים הסוערות של קו הזמן החלופי, והפכה לאחר מכן למפלגה שרצה לכנסת. התמיכה במפלגה גדלה במהלך שנות התשעים ובבחירות 1998 היא זכתה במירב הקולות והרכיבה את הממשלה.


דגל מצרים (1985 - 1994) תחת השלטון הדיקטטורי של טארק גאוויד.


דגל מצרים (החל מ-1994) תחת השלטון הדיקטטורי של טארק גאוויד.


דגל הרפובליקה העלווית (لجمهورية العلوية) החל מכיננונה של הרפובליקה בשנת 1980 ועד היום. עם פלישת צה"ל לדרום סוריה ביוני 1980 ואירועי "היום של הפצצות" , איבדה משפחת אל-אסד (העלווית במוצאה) את השלטון בדמשק, ונאלצה להימלט בעור שיניה לעיר החוף לטקיה - שם הכריז חאפז אל-אסד על הקמת המדינה החדשה, החופפת בשטחה למחוזות לטקיה וטרטס. הרפובליקה העלווית הקטנה היא דיקטטורה הלכה למעשה, ונשארה בת ברית נאמנה של ברית המועצות גם לאורך שנות התשעים והאלפיים.


עם סיום מלחמת האזרחים באיראן בשנת 1985, קמו על שטחה של המדינה לשעבר חמש מדינות חדשות : הרפובליקה האיראנית, הרפובליקה העממית של כורדיסטן האיראנית, המדינה של דרום אזרבייג'ן, לוריסטן ובלוצ'יסטן (חלק נוסף של איראן לשעבר, ערביסטן, נשאר כבוש לעת עתה בידי עיראק של סדאם חוסיין).


דגל הרפובליקה האיראנית


דגל הרפובליקה העממית של כורדיסטן האיראנית


דגל המדינה של דרום אזרבייג'ן


דגל לוריסטן


דגל בלוצ'יסטן


בקו הזמן החלופי, ההתקרבות בין ארה"ב לברה"מ החל מתחילת שנות השמונים הזיזה את הכלכלה האמריקאית לכיוון של פחות כלכלה חופשית ויותר מעורבות של המדינה. הרבה אמריקאים לא ראו בעין יפה (בניסוח עדין) את הכיוון שארה"ב נעה אליו והתנגדו בצורות אלו או אחרות לממשל. למתנגדים לממשל היה הרבה יותר קל למצוא תומכים ולפעול באיזור מדינות ההרים (מונטנה, ויומינג, איידהו וכו') ובאלסקה. זה הגיע לאי שקט אזרחי די רציני (או אפילו סוג של מלחמת אזרחים) שנמשך שם פחות משנה, ובסופו כוחות הממשלה ניצחו וחיסלו את רוב אירגוני המורדים.


דגל "פלוגות החופש של אמריקה" (בהנהגת דונלד טראמפ)


דגל החזית הליברטריאנית לשחרור אמריקה


דגל המחוזות המורדים של מזרח ויומינג


דגל המנדט האמריקאי-סובייטי ("מנדט הקונדומיניון") על הונג קונג (החל מ-1997)


בקו הזמן החלופי, משטר האפרטהייד בדרום אפריקה מבודד עוד יותר מאשר בקו הזמן שלנו. בשנת 1992, אחרי 14 שנים של מלחמת אזרחים, טרור, ובריחה של חלק מהאוכלוסיה, פולשים כוחות הקונדומיניון לקייפטאון ומביאים להסכם הפסקת אש. שטחה של דרום אפריקה מתחלק בין הרפובליקה הקונגרסאית של דרום אפריקה (בשליטת ויני מנדלה, אלמנתו של נלסון מנדלה שנהרג במהלך מלחמת האזרחים) וה-Volkstaat, מדינת הלאום של הלבנים האפריקנרים שמוקמת בצפון מערב המדינה. איזור קטן סביב העיר קייפטאון נשאר תחת מנדט הקונדומיניון.


דגל הרפובליקה הקונגרסאית של דרום של אפריקה


דגל ה-Volkstaat


דגל המנדט האמריקאי-סובייטי ("מנדט הקונדומיניון") על איזור קייפטאון


דגל מנדט הקונדומיניון על עיראק. מנדט הקונדומיניון הוחל על עיראק עם כיבושה בידי הכוחות המשותפים של ארצות הברית וברית המועצות בשנת 1989.



הדגלים נעשו בעזרת Flag Designer של האתר https://tennessine.co.uk/

259 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
Post: Blog2_Post
bottom of page